ineke-en-wolter.reismee.nl

Camper(tje) halen

Ongelofelijk wat een goeie nachtrust met je doet. We lagen er al om halfacht in en werden pas om rond achten weer wakker. Een stevig ontbijt (ik had een volledig Kiwi-breakfast met gebakken spek, eieren, brownies, geroosterd brood en 2 worstjes en Ien een gewoon licht ontbijt) doet het verder ook goed.

We zouden om 12:00 worden afgehaald om naar Tauranga te worden gebracht waar we ons campertje konden ophalen dus we hadden tijd genoeg om een stevige wandeling door Auckland te maken. Om 12:00 waren we weer terug in het hotel en werden even later opgepikt. Vanaf daar ging het schema dus mis. We moesten nog wat mensen ophalen van het ziekenhuis (een jonge vrouw met een baby van 3 week die al z'n ogen was geopereerd) en van het vliegveld. Het vliegtuig was verlaat dus we kregen nog een toeristische rondrit door Auckland van de joviale chauffeur. Op het vliegveld moesten we o.a. een 94-jarige(!) Australische dame ophalen. Dat was een verrassend fitte dame die nog steeds veel reisde. We hadden een zeer geanimeerd gesprek tijdens de meer dan 2 uur durende rit naar Tauranga. Ze was verleden jaar nog van Las Vegas naar Yellowstone gereist en nog niet zo lang geleden ook in Nederland geweest. We hebben ons voorgenomen dat ook te proberen op die leeftijd als we het halen tenminste. Nu kun je wel gaan zitten sippen dat je schema uitloopt maar je kunt ook van dit soort ontmoetingen genieten. (Ineke's engels wordt trouwens wel steeds beter). Vanwege mijn ontbijt hoefde ik totaal niet te lunchen! Omdat we hier pas aan het eind van de middag waren hebben we besloten hier nog een nacht te blijven. De eigenaar hier (Xander van der Zalm van Tulip campers) heeft daarvoor een bungalow beschikbaar met prachtig uitzicht op een baai (Bay of Welcome) en heeft een Chineesje gehaald en had ook een paar biertjes koud gezet! Na het eten nog een korte wandeling naar die baai gemaakt maar het werd hier al snel koud en donker!

Het weer: bewolkt, regenbuitjes, zonnig, winderig, dus vest en jas aan, vest uit, jas uit, zweten en rillen tijdens het lopen.

Al een aantal vreemde [loop]vogels (echte) gezien, maar moeilijk op de foto te krijgen.

moe zigterman

wat zien jullie alveel en leuke mensen ontmoeten geniet er maar van ook leuke foto,s we reizen helemaal mee liefs en groetjes ook voor INGEBORG

PA en MOE

Jacqueline

Dank jullie wel dat jullie dit allemaal zo leuk en gedetailleerd opschrijven en voorzien van foto's.
Zo kan ik ook lekker meegenieten van jullie belevenissen en een beetje meekijken met jullie reis.

Groetjes.

Riek

lekker alles laten gaan en komen zoals het is ,tijd zat mooi die baai en lekker weer alszzz dit typte jason voor jullie als hij wolter ziet is het opacccccccxxx hij is weer van schoot. nu ik schrij vanavond verder dan gaat het snellergroetjes

metty

Mooie baai zeg,schitterend om te zien.Niet mis om daar 1 nachtje te blijven. Dat vogeltje lijkt veel op ons waterhoentje!En andere mensen ontmoeten is juist zo interesant,want krijg je veel indrukken van mee. Gr.Martien en Metty

Rob & Nicole

Lieve Ineke en Wolter,
Gezellig om jullie zo te volgen. We lopen een beetje achter maar hebben inmiddels alles gelezen. Verrassend wat jullie allemaal tegenkomen en meemaken. Wat zijn jullie relaxed op vakantie, zoals het gaat met de ongeplande verlengde roundtour. Joost was erg gecharmeerd van Smeagol.
Lieve groetjes van ons en een knuffel voor Ingeborg!

alma

hoi Wollie en ien,

bij die snelle loopvogels heb je wel spijt he dat je niet door bent gegaan met je loop carierre :)
Geniet van alle mooie momenten dikke kuzzzzzzzzz