ineke-en-wolter.reismee.nl

Kaikoura en Picton

Nadat we Christchurch hebben gedaan is het plan om naar Kaikoura te rijden waar we walvissen gaan spotten. Een rit van ongeveer tween-en-een-half-uur dus dat moet lukken. Als we aankomen is alles al dicht natuurlijk dus morgen vroeg op!
We staan dus op tijd op om wat logistieke zaken te regelen. Ik probeer (telefonisch) de boottocht terug naar het Noordereiland te verzetten van dinsdag 2 uur ´s middags naar 10 uur ´s morgens omdat we dan nog tijd genoeg hebben om van Wellington naar Napier te rijden en dat lukt. Ook reserveren we een walvistocht om 13:00. Rond Kaikoura zwemmen het hele jaar door grote groepen jonge potvissen en afhankelijk van het seizoen andere soorten walvissen. Oorzaak is een redelijk diepe trog vlak voor de kust waar de potvissen naar hartelust kunnen jagen op inktvissen en andere prooien. Als we echter rond die tijd ons melden blijkt dat de tocht gecanceled is vanwege de harde wind. (De boten zijn catamarans en het waait stevig). We laten ons overboeken naar de tocht van 4 uur 's middags maar die gaat uiteindelijk ook niet door. Balen maar er is niets aan te doen. (Moeten we de volgende keer dus maar doen!)
We rijden dus maar door naar Picton en zien onderweg een flinke kolonie zeeleeuwen vlak langs de weg! (Compenseert de gemiste potvissen een beetje). De kustweg is natuurlijk schitterend om te rijden.

metty

Very pitty,dat de walvistocht uit eindelijk helemaal niet door is gegaan.Maar ja,kan gebeuren.En zeeleuwen kijken,ach bij gebrek aan beter,moesten jullie het daar maar mee doen,voor dit keer!Wie weet:OOIT nog eens een ander keertje.