ineke-en-wolter.reismee.nl

Op weg!

Zondagmorgen op tijd op om de camper in te richten. Eerst even de site bijwerken en nog wat mooie ochtendfoto's van de zonnige baai gemaakt. Daarna koffers uitpakken in de camper, nog wat papierwerk en instructies en dan rond tienen op pad naar Hamilton. Geen tomtom dus Ineke moest ouderwets kaartlezen. Tegen de middag waren bij Ingeborg. Ook daar spullen inpakken en boodschappen doen, Daarna hebben we op haar werk gelunched (aangeboden door haar vriendelijke baas) en een aantal van haar collega's ontmoet. Leuke mensen daar in Speight's Ale House. (Volgende keer maken we een foto). Haar baas gaf ook erg over haar op! De regen kwam inmiddels met bakken uit de lucht maar we zaten droog met ons drieen voorin de Toyota Hiace! Onze bestemming vandaag is Rotorua, een 'vulkanische' plaats met zwavelbaden en een echte 'geijsir'. Maar eerst een camping vinden natuurlijk en dat valt linksrijdend zonder tomtom met 2 instructeurs niet mee. (Lees het aparte verhaal over links rijden maar). Afijn uiteindelijk een leuke camping gevonden en ons daar ingericht. (Camper op de handrem en Ingeborg zette haar tentje op) Een korte verkenning naar het meer gemaakt want inmiddels scheen de zon weer. Veel meeuwen bij het meer en een aantal met maar 1 poot. Later bleek dat die (domme) beesten te veel op hete rotsen staan waardoor hun poten verschroeien.
Onze camper heeft geen vast bed dus we moesten eerst de boel herinrichten om het bed te maken. Maar dat ging redelijk snel. Vannacht een keer wakker geworden van de rotte eierlucht die regelmatig opkomt door de zwavelwaterstof van de bronnen hier.
Vanmorgen was het stralend weer. Dus ontbijten en (lopend natuurlijk) op pad naar Te Puia (www.tepuia.com) een Maori kunst- en ambachtscentrum midden in een thermisch park. Prachtige kunstwerken gezien, mooie verhalen gehoord en een dans- en muziekvoorstelling gezien. De Maories hebben een hele kunst gemaakt van het kunnen intimideren van je tegenstander. (Misschien heb je de Haka dans gezien die bij de WK rugby werd gedaan voordat de Nieuw Zeelanders gingen spelen)
De spuitende geijser, de pruttelende modderpoelen en dampende gaten doen heel onaards aan en zijn indrukwekkend.

Simone

wat leuk van Ingeborg haar baas! Fijn om te horen dat hij zo tevreden is over haar! En dan haar collega's even ontmoeten, beetje zien en proeven van haar wereldje nu !!!

moe

denk je er wel om dat we jullie graag heel terug zien? IEN hou je die jongen wel goed in de gaten de groeten van meneer v d GIESEN die trof ik in de kerk liefs PA EN MOE

metty

Het lijkt mij prachtig daar,behalve die rotte eierlucht,waar je een keertje wakker van werd.Dat Maori kunst centrum lijkt mij ook erg leuk om te zien. Geniet van alle indrukken en van elkaar en de mooie omgeving.

riek

leuk van die baas, lekker nu mooie dingen zien liefs Riek