ineke-en-wolter.reismee.nl

Doemberg/Mt Doom

Vanmorgen al vroeg op. De zon schijnt [nog] en we besluiten om in plaats van de Tongariro Crossing een andere route te lopen die op het oog wat korter is maar kansen tot uitbreiding biedt als het weer het toelaat. We lopen eerst naar de Taranaki waterval, volgens de bordjes een wandeling van één uur. Ingeborg gaat mee en als we bij de waterval aankomen is het weer nog steeds goed en besluiten we nog verder te gaan naar de 'Tama lakes'. Ingeborg heeft wat last van haar keel en besluit terug te gaan naar de camping (ook al omdat we geen brood maar alleen wat notenrepen bij ons hebben). We lopen helemaal door naar ‘Upper Lake Tama' waar we een fantastisch uitzicht hebben op Mount Ngauruhoe een 2290 meter hoge vulkaan die ook als de Doemberg (of Mount Doom) heeft gefigureerd in de verfilming van 'In de ban van de Ring'. We ontmoeten daar een berggids die de dag van z'n leven heeft omdat hij 7 duitse meisjes bij zich heeft. Hij vertelde ons wat meer of hoe het daar ging bij de opnamen voor de film. De vlakte vlak achter het gedeelte waar we op uitkeken was ook gebruikt voor een gedeelte van de Mordor scenes. Ook bevestigde hij ons dat we de juiste keuze hadden gemaakt om niet de Tongariro Crossing te lopen vanwege de koude stormachtige winden en de verwachte regenbuien. (Hij had dezelfde afweging gemaakt). Uiteindelijk had de tocht die we aan het lopen waren een lengte van dik 17 kilometer dus ook nog een behoorlijk end dus.
Als we rond vieren weer terug zijn gaan we nog even in het 'Visitors Center' naar binnen. Ik besluit om toch maar het boek over de filmlocatie te kopen en Ineke wil nog wat rondneuzen en koopt een boekje over de Nieuw Zeelandse vogels.

Annelies

Wat zullen jullie genieten van die prachtige natuur en cultuur. Zou graag in jullie schoenen staan.

metty

Leuk zeg,wolter zal dit wel helemaal erg leuk vinden! Omdat je nu kunt zien waar wat van de film is op genomen.Het was ook weer een flinke wandeling,maar als er veel nieuws te zien is gaat het ook wel lekker met het wandelen denk ik.