ineke-en-wolter.reismee.nl

Naar Wellington

Als we opstaan regent het niet meer (na een hele nacht van pijpestelen). We verslapen ons echter en rijden pas na tienen van de camping. We besluiten nog even bij het skigebied van Mt Ruapehu te kijken. Daar vinden we nog wat sneeuwvelden en doen een bakkie om de reisplannen verder te bepalen. Terwijl we daar mee bezig zijn komt een van de lokale berggidsen naar ons toe om ons te adviseren. Dat is nou zo leuk hier in Nieuw Zeeland. Iedereen is erg behulpzaam en vindt het fantastisch om toeristen van dienst te zijn. Na de koffie gaan we zuidwaarts richting Wanganui aan de westkust. We bekijken daar het gitzwarte strand van Castle Cliff. En we zien de Tasmanzee.Op het strand liggen heel wat boomstammen en takken. De Wanganuirivier mondt hier vlakbij in zee uit, vandaar. Het blijft echter maar regenen (en waaien) dus we besluiten maar door te rijden naar Wellington. Daar zijn we nu aangekomen en gaan hier morgen de stad in. We zijn van plan overmorgen de veerboot naar het Zuider Eiland te nemen. Iedere camping (waar we tot nu geweest zijn) heeft een 'openbare' keuken en eetgelegenheid. Dat is echt ideaal want je kunt er 's avonds ook blijven 'hangen'. Vooral voor tentkampeerders is het een fantastische voorziening. We zitten nu weer in ons campertje om de diverse reisblogs bij te werken. Als je de verhalen vanuit een ander perspectief wilt meemaken dan kun je de blog van Ingeborg bekijken op www.ingeborgdownunder.nl. (Ingeborg heeft het koud dus we hebben ff het kacheltje aan gehad)

alma

Ik heb een vrije dag vandaag, voelt ook even als een luxe :) en geniet van jullie verhalen, leuk he die openbare keukens, dat zag ik ook in Noorwegen en Zweden, vaak erg gezellig kuzzzzzzzzzzzzzzz Alma

Annemiek

Zo , ben weer even bij gelezen . Ga me toch nog maar een keer opnieuw aanmelden in de rechter balk want ik krijg helaas geen bericht als jullie iets geplaatst hebben.
En het is zo leuk om te lezen en een beetje " mee " te reizen . Jullie zien een hoop moois lees ik wel .
Ga zo de foto's ook nog ff bekijken .
Heel veel plezier samen en veel groetjes uit een somber en grauw Heemskerk ,
Annemiek

metty

Het weer bij jullie is grilliger,dan hier bij ons. Het was steeds 17 graden en gisteren en vandaag een stuk kouder nu. Maar steeds droog.Leuk dat gidsen jullie steeds advies geven,kunnen jullie mooi van profiteren.En ingeborg;koud? Is ze soms afgevallen daar?

moe oma

wat fijn dat jullie zo genieten van de reis maar er valt wel eens een bui maar dat zijn jullie wel gewend geniet INGEBORG ook zo hier is alles goed de groetjes voor jullie alle drie en tot een volgende keer liefs PA en moe OMA EN OPA