ineke-en-wolter.reismee.nl

Wellington (eerste dag)

Blauwe lucht, zon, dus rustig buiten ontbijten, en dan met de bus naar het centrum, een ritje van 40 minuten. Eerst de plaatselijke VVV opzoeken, daar drinken we een bakkie en Wolter boekt een Lord of the Ring-toer voor morgen met Ingeborg, en besluiten we wat te doen in de stad. Eerst het Civic square om de hoek, een gezellig futuristisch vormgegeven plein met stalen palmen en een bal van zilveren veren in de lucht. Het is een evenementenplein, waar ook voorstellingen worden gegeven. Occupy Wellington is present, iemand met een spandoek waarop ze iedereen een heel fijne dag wenst vandaag op 11 november en daarnaast een man die psalm 23 voordraagt. Veel mensen op het gras en de muurtjes genietend van de zon. Gezellig sfeertje dus.
We gaan met de kabeltram omhoog naar Kelburn, een ritje van 7 minuten. Een prachtig uitzicht over de stad en de haven, tevens het begin van de wandeling door de Botanische tuin, met prachtige bomen, struiken en bloemen, Dat wordt fotograferen! We gaan ook het Observatorium in en bekijken een voorstelling achterover in heerlijk relaxte stoelen, want alles wordt op de koepel geprojecteerd. We zien oa de maanlanding en andere ruimteprojecten, en we leren de sterrenhemel van het zuidelijk halfrond herkennen. (oa Zuiderkruis)
Onderaan de heuvel is de grote rozentuin, nog niet alles is uit, maar al wel genoeg om veel bezoekers te trekken. Ook enkele bruidsparen laten zich hier op de foto zetten, onder het genot van een glaasje champagne.
Via het kerkhof van de eerste kolonisten komen we weer in de stad. We zien het parlementsgebouw, the Beehive of te wel de bijenkorf vanwege de vorm.
In het centrum aangekomen een broodje bij de Subway gegeten, altijd lekker. Ingeborg gaat langs een reisbureau om haar ticket naar Australië om te zetten en koopt later een paar nieuwe wandelschoenen, de oude zijn behoorlijk versleten. En dan weer terug naar de camping.
We hebben Nieuw Zeelandse buren en raken aan de praat, oa over de overtocht naar het zuidereiland: zij gaan morgenochtend, ja dat lukte ons niet met reserveren, Wolter heeft gisteravond via internet geboekt en de eerstvolgende 3 dagen stond alleen de tocht van 20.00 uur open, ja jammer, maar toch maar voor zaterdagavond geboekt, de terugtocht dan maar eerder boeken. Maar volgens onze buurman is1 telefoontje voldoende om de reis om te zetten naar een dagtocht. Dat dan maar proberen en ja hoor geen enkel probleem, zondag om 14.00 uur wordt het. Geweldig buurman, bedankt voor de goede tip.
's Avonds toch nog buiten gegeten, was wel wat fris.
Op tijd naar bed omdat de wekker vroeg afloopt voor Wolter en Ingeborg.

lies

bloeiende rozen mmmmmooi!! ik heb ook nog 1 roos die bloeit in de tuin....zonder bladeren maar toch.

metty

Weer veel bekeken en op gestoken van het een en ander.Dat Ingeborg al een paar wandelschoenen heeft versleten. Moet nog tot mei;dus een paar nieuwe kan ze nog wel gebruiken!Bij ons
bloeit voor en achter ook nog enkele rozen! Niet te geloven he,nog in nov.Komt door dat zachte weer van de af gelopen tijd!