ineke-en-wolter.reismee.nl

Cultureel Wellington (Ineke)

En die loopt al om 6.15 uur af; ze nemen de bus van 7 uur. Ik draai me nog even om, het is koud en bewolkt.
Om 9.30 uur wil ik vertrekken maar waar is de autosleutel? Zoeken en niet vinden, dan Wolter maar bellen, maar waar is de telefoon? Goed opgeborgen maar waar? Zoeken dus, het duurt even maar daar is ie. Al een sms-je van Wolter, de sleutel zit in zijn broekzak. Dan maar de Tulp van binnenuit afsluiten, makkelijk gezegd met drie stoelen voorin, maar met wat gymnastische toeren lukte het uiteindelijk.
Als ik naar de bus loop begint het te miezeren, maar in het centrum aangekomen is het droog. Eerst maar de St. Paul's Cathedral bekijken, schijnt heel mooi van binnen te zijn, is in 1866 gebouwd met veel inheemse houtsoorten. Het is een kleine kerk, er wordt net een huwelijk ingezegend en de kerk is even niet toegankelijk voor toeristen.
Dan maar direct naar het museum want het regent weer en het waait.
Het Te Papa Tongarewa National museum is erg groot, telt 5 verdiepingen, Er is veel te zien en te leren over de Nieuw Zeelandse natuur, de cultuur, de Maori's, kolonisten en hedendaagse bewoners. Er zijn veel filmpjes te zien. Ook is het een kindvriendelijk museum. En de toegang is gratis. Ik ben er vijf en een half uur zoet en heb nog niet alles gezien, maar om zes uur komen Ingeborg en Wolter terug.
Zij hebben een leuke dag gehad ondanks de regen. We hebben honger, stappen in de bus die er net aankomt en stappen in Petone een voorstadje van Wellington weer uit en eten in het Speight's Ale House, zo'n beetje hetzelfde ingericht als die in Hamilton waar Ingeborg werkt. Zij maakt een paar foto's.
Als we klaar met eten zijn moeten we nog drie kwartier wachten en besluiten maar te lopen, gaan helaas een keer linksaf ipv rechtsaf en lopen gigantisch om, na anderhalf uur wandelen belanden we in het donker weer op de camping. Ondanks de lange wandeling was het een hele geslaagde dag!

lies

hihihi toch wel een echt ineke en wolter verhaal met zoekgeraakte mobiel sleutels en verkeerde afslag :)

Annemiek

Heb alle leuke verhalen weer gelezen en alle mooie foto's bekeken !
Wat prachtig daar zeg , wat een mooie natuur ...
Bedankt dat ik weer een stukje mee mocht reizen !
Groetjes uit een somber en steeds kouder wordend Heemskerk

metty

Echt weer iets voor de Zigtermannen he:autosleutels bij Wolter! Kan gebeuren!Wat een groot museum,dat je daar je tijd wel kon uit zitten is dan ook niet verwonderlijk.Je zult je ogen wel uit gekeken hebben.Weer een gezellig verslag.