ineke-en-wolter.reismee.nl

In de ban van de Ring tour Wellington

Vandaag erg vroeg op. Ingeborg en ik (Wolter) nemen de bus van 7-uur naar de stad om een tour te maken langs een aantal filmlocaties van 'In de ban van de Ring' (hier natuurlijk bekent onder de naam 'Lord of the Ring' of kortweg LotR. In een bont gezelschap van een Canadees, 7 Amerikanen en een Deense gaan we op stap met Randall die ons langs de locaties zal voeren. Peter Jackson de regisseur van de film is een 'Wellingtonian' en dat zullen we weten ook! We beginnen in een park waar de eerste opnames zijn gemaakt en waar de Hobbits Frodo, Sam, Pepijn en Merijn voor de eerste keer worden geconfronteerd met de Ringgeesten die op zoek zijn naar de Ring. (Op een van de foto's zie je een door deelnemers van het Reisgezelschap nagespeelde scène waarbij Ingeborg de Ringgeest is en twee Amerikanen het paard spelen). Verder worden we gevoerd langs de locaties waar alles in Breeg is opgenomen, de vlakte van Helmsdiepte en Minas Trith, Rivendell, de tuin van Isengard en de Anduin rivier (Hutt river hier vlakbij de camping) en de locatie waar het gezelschap in de boten van de Vrouwe Galadriël vertrekt. Hoewel Peter Jackson op vele locaties op zowel het Noordereiland als het Zuidereiland heeft gefilmd is er hier in Wellington een hele filmindustrie ontstaan rond animatie en miniaturisatie met modellen van allerlei materiaal van klei tot plastic en ander kunststoffen. Dus hebben we een soort van promotie video gezien van de Weta-studio's waar alle animaties en miniaturisaties van alle 3 de delen zijn gedaan. Naast de LotR-scene's hebben ze daar ook veel werk gehad aan andere fantasy films zoals Avatar, Eragon, TinTin (oftewel Kuifje) en nog zo wat. Ze zijn nu druk bezig met 'De Hobbit' waarvan de opnames momenteel bezig zijn.
Randall onze chauffeur en gids maakt er een leuke tocht van met een 'afternoon tea' bij Rivendell met thee, koffie en muffins en een lunch in een restaurantje onderweg. Toch apart hoe je van de echte wereld ineens in Middenaarde bent! Met wat rekwisieten gaat dat nog makkelijker. Op een van de foto's zie je Ingeborg dan ook als elf uitgedost (let op de oortjes) voor de Legolasboom met 'Prik' het zwaard van Frodo. Ondanks het matige weer toch een prachtige dag gehad. We zijn pas rond halfzes 's middags terug in de stad waar we Ineke weer opzoeken en een hapje gaan eten bij het Speights Ale House in Petone (Ingeborg werkt bij Speights Ale House in Hamilton vandaar).
We lopen daarna terug naar de camping maar dat is toch verder dan we dachten (meer dan een uur gelopen) dus de biertjes heb ik er in ieder geval weer afgelopen.

lies

Jij als liefhebber van de ring zal genoten hebben!!

metty

Wat een mooie en interessante rondleiding hebben jullie gehad zeg. Dat was echt de moeite waard,zo te horen.En ja Wolter lopen doen jullie veel,dus van aan komen is geen sprake,ga zo door!

leni Roose

Wat een geweldig mooie reis maken jullie, en wat leuk om het via de mail mee te kunnen beleven!
Gauw met Matthew een keer de foto's bekijken!

frits

heb tin tin gezien kuifjes kuif blijft rechtop staan als hij naar het vliegtuig zwemd erg gaaf net een haai