ineke-en-wolter.reismee.nl

Naar het Zuidereiland

Vandaag vertrekken we met de boot van 14:00 uur vanuit Wellington naar Picton op het Zuidereiland. Een boottocht van ongeveer 3 uur. Omdat we wat tijd over hebben gaan we eerst nog even naar de Upper Hutt Valley om Ineke het prachtig stukje regenwoud en het mooie 'Rivendell' te laten zien nu het mooi weer is.
Daarna terug naar Wellington en op de boot. Toen we (afgelopen donderdag) aankwamen en ik via het internet de overtocht wou boeken op zaterdag konden we in het weekend alleen ‘s avonds om 20:00 vertrekken en verder was alles 'sold out'. Op zich niet leuk omdat je dan bijna niets van de reis ziet want alles is donker. Afijn toch maar geboekt anders moesten we tot maandag wachten. De 'buurman' echter (een Kiwi uit Christchurch) zei ons gewoon te bellen en vaak kun je dan gewoon je overtocht omzetten. En inderdaad, ik belde op en onze reservering van zaterdagavond kon gewoon worden omgezet naar zondagmiddag 14:00.
Dus bij stralend weer de boot op en op naar het zuiden. De overtocht op zich is al prachtig. Vooral als je de 'fjorden' van het Zuidereiland invaart. Dus veel op passagierdek gestaan! Om even na vijf uur rijden we al weer in Picton van de boot af en gaan we in de richting van Nelson. Halverwege ongeveer ben ik het zat en zoeken we een camping in het plaatsje Canvastown een oud goudzoekers gehucht. Op de kaart staat een camping aangegeven maar die blijkt 8 kilometer het binnenland in te zijn. Toch maar gedaan en wat was het een leuke camping! Bijna leeg en een plek met een kampvuur! Aardige mensen en heel veel vogeltjes. En helaas vliegjes, want waarschijnlijk maken we voor het eerst kennis met de beruchte 'Sandflies'. Gek genoeg hebben Ineke en Ingeborg er meer last van dan ik terwijl dat thuis andersom is. (Zal wel een gevalletje van 'downunder is alles andersom' zijn)

lies

hahaha jij mazzel met de vliegjes! is ook wel eens fijn.

metty

Wat leuk zo'n prachtige boottocht.Je komt vast ogen tekort,om al dat moois in je op te nemen.En mooi zo'n kleine camping midden in de natuur. Met een kampvuur en rustig.Behalve de zandvliegjes dan! Maar niet alles kan perfekt zijn nietwaar?