ineke-en-wolter.reismee.nl

Van Canvastown naar Marahau

Een rustige start. Het is bewolkt en droog, maar vannacht heeft het langdurig geregend. We ontbijten toch weer buiten. Als we vertrekken komt de zon erbij. Het is erg rustig op de weg, wel prettig rijden zo, want Wolter kan zijn stuurmanskunsten tonen in het bochtenwerk. Gaat hem goed af.
We zijn op weg naar het Abel Tasman Park, weer een National Park. We stoppen in Nelson, een leuk stadje waar veel kunstenaars wonen, leuke winkeltjes dus. We lopen een poosje rond, Wolter koopt een paar slippers en we lunchen in een leuk zaakje.
Onderweg nog even gestopt bij het standbeeld van onze Groningse Abel Tasman, geboren in Lutjegast.
Toch af en toe een fikse bui maar dat duurt nooit lang. Vanaf Nelson rijden we langs de kust, de Tasman Baai, prachtig blauw.
Om een uur of vijf komen we aan op Beach Motorcamp, die z'n naam waar maakt, camping aan het strand, waar we direkt voor morgen een tocht met de watertaxi bespreken, het wordt mooi weer voorspelt men.
En dan moet het er toch van komen: de was. Iedere camping heeft grote wasmachines en ook grote drogers en een of twee droogmolens, dus geen probleem, zo gepiept.
's Avonds kijken naar de prachtige sterrenhemel, en waar we het Zuiderkruis vermoeden is het helaas bewolkt.

metty

Leuk weer om een beetje mee te reizen.En weer iets bekends van thuis:Abel Tasman. Home sweet home! Al zullen jullie het nog niet missen met al dat moois wat jullie daar allemaal zien.

lies

tja de was moet af en toe ook gedaan worden.....maar verder is het echt genieten hè!!