ineke-en-wolter.reismee.nl

Abel Tasman Park

Het Abel Tasman park (of zoals ze hier zeggen 'ebel têzmên') is een nautisch park met regenwouden. We worden vanmorgen om 9 uur al 'opgeladen' in een soort van speedbootjes op een trailer achter een trekker. Begint dus wat vreemd. We hobbelen in de bootjes achter de trekker naar de zeekade en worden vervolgens in de zee uitgeladen. Het getijde verschil is hier behoorlijk en door de langzaam oplopende kust is er een gigantische 'laag tij strand'. Eenmaal op zee varen we langs de kust naar het noorden. Eerst varen we langs Split Apple Rock en worden om even voor 10 uur afgezet in Onetahuti een prachtige baai. Vlak voor dat we worden 'uitgeladen' komen we langs Tonga eiland waarop zich een flinke zeehonden kolonie bevind, maar we zien er maar een paar, dit zijn vlgs onze gids de mannetjes die op hun rots op de vrouwtjes wachten.
Vanaf Onetahutibeach lopen we naar Torrent bay waar we dan rond 4 uur weer worden opgepikt na een wandeling van ongeveer 15 kilometer. Een ander gedeelte van de bezoekers gaat in kayaks (met een gids) over zee weer terug naar Torrent bay.
We lopen langs de grillige kust dalend en stijgend door het regenwoud weer naar het afhaalpunt. Onderweg worden we getrakteerd op prachtige vergezichten op de mooie baaien, stranden, inhammen en rivierdelta's. (De foto's zeggen wel genoeg denk ik)

metty

Schitterend zeg,ook die tocht terug door het regenwoud.Weer een hele ervaring rijker geworden.Dat pakt niemand jullie meer af!

lies

de mooie verhalen en foto's stromen binnen vandaag..... om jaloers op te worden. :)

hanni

k zit mee te genieten van de foto's en verhalen. Jullie schrijven t leuk. dankjewel!

Ericaremmerts@hotmail.com

Wat een prachtige foto's, om jaloers op te worden! Fijn om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben. Mijn mobiel is vandaag eindelijk weer terug dus ik ga snel alles lezen en bekijken op de site. We zullen snel proberen te skypen! Met ons alles goed, wel erg koud. Jason probeert te praten en zegt inmiddels al 'opa' en 'hapje'. We missen jullie wel! Geniet nog maar lekker en een dikke knuffel voor jullie alledrie!