ineke-en-wolter.reismee.nl

Verder naar het zuiden

Ondanks de zware dag van gisteren is het opstaan geen probleem. We staan al vroeg op omdat we Lake Matheson willen bekijken. Dat is een meertje hier vlakbij waarin de bergen zich spiegelen als je er tenminste vroeg bij bent. We zijn er al om 9 uur en het is 'net an' zoals je op de foto's ziet. Om bij dat meer te komen moeten we een wandeling van 40 minuten doen maar dat is kinderspel na gisteren.
Na het meer rijden we nog even langs de Fox Glacier een 'broertje' van de FJ. Beide zijn weer groeiend na een aantal jaren van terugtrekken.
In Fox Glacier Town doen we nog wat boodschappen en gooien we de tank weer vol want tankstations zijn hier aan de westkust dun gezaaid. Het duurt soms meer dan 100 kilometer voor je weer kunt tanken. Je moet de benzinemeter dus goed in de gaten houden en op tijd tanken.
Via de Haast-pass rijden we naar Wanaka. Een prachtige rit door een nauwe pas door de bergen. Het is een weg over een oud Maori-bergpad met mooie vergezichten en watervallen en zo.

annnemiek

Jullie hebben weer van alles beleefd en gezien !
Doe het jullie niet na hoor , al dat wandelen in ruige gebieden .
Maar wat is het daar mooi !!!
Veel plezier samen !
Groetjes uit een zonnig maar fris Heemskerk

metty

Het is zeker een prachtig meer,zoals jullie er foto's van hebben genomen.En inderdaad voor jullie maar een ieni mieni wandelingetje,maar dat is ook wel eens lekker.En je wilt inderdaad daar niet zonder benzine komen te zitten! want dat zou een ramp denk ik wezen.Komen jullie onderweg wel regelmatig mensen tegen? Of is het erg stil daar in die gebieden.