ineke-en-wolter.reismee.nl

van Bluff naar Dunedin

Vandaag rijden we langs de kust van Bluff naar Dunedin. We nemen de 'scenic southern costal route' langs de Pacific oostkust van het Zuidereiland. Voordat we de stad Invercargill uit zijn duurt het even want we rijden nogal eens verkeerd. (Je kunt je de discussies in het 'tullepie' wel voorstellen. Maar het valt niet mee hoor zonder Tomtom!!) Maar uiteindelijk lukt het en zijn we onderweg naar Dunedin. Onderweg pakken we nog een stukje gravelweg dus stof alom.
Dunedin is een soort van herstichtte Edinburg. (Dunedin is dan ook de Keltische naam voor Edinburg). De stad werd indertijd gesticht door een groep van afgescheidenen van de Schots Presbyteriaanse Kerk die het ergens niet mee eens waren. (Klinkt bekend trouwens) Afijn veel Schotten dus hier in Dunedin. Eerst zoeken we in het centrum naar het i-Centre (VVV zeg maar) waar we een stadsrondrit en een bezoek aan de Speight's brouwerijen boeken voor morgen.
We vinden een prachtige [kleine] camping op redelijke loopafstand van het centrum in de Leigh valley.

Metty

Ja zonder een Tom Tom is zeker even wennen.Zeker als je de streek ook nog niet kent! Maar alles went op den duur,dusndit ook,al heeft het wel als gevolg dat je tot ieders ergernis;soms verkeerd rijd!