ineke-en-wolter.reismee.nl

In Dunedin

We lopen naar het centrum om de stadsrondrit te maken. We worden opgepikt in een klein busje en blijken de enige passagiers te zijn dus krijgen we een privé toer. De gids/chauffeur weet veel en laat ons de stad zien. Een van de dingen die opvalt hier is bijvoorbeeld het grote aantal ontzettend steile straatjes, inclusief de steilste straat van de wereld! (Zie foto maar dat is niet echt makkelijk te zien). De chauffeur legt ons uit dat dat komt omdat een zigzag weg de zuinige Schotten veel te duur werd. (Wij dutchies hebben de reputatie zuinig te zijn, maar de Schotten kunnen er ook wat van hoor!)
Ook staat er een belangrijk standbeeld hier in het centrum met z'n rug naar de St Pauls Cathedral want dat is een Anglicaanse kerk en van de engelsen moesten ze toen niets hebben hier. Op verzoek van Ingeborg rijdt hij ons trouwens langs het rugby stadion, waar ook enkele WK-wedstrijden zijn gehouden. Nu treffen ze voorbereidingen omdat Elton John over twee dagen optreedt. We maken daarna nog een rondrit om de stad en over stukje van het schiereiland. Als we terug zijn begint het te regenen en dus moeten we wat te doen vinden waarbij we droog blijven. Dat valt tegen want het ene museum gaat net dicht om (al om 4 uur) en het andere is aan het verhuizen en gaat pas eind 2012 weer open. Dan maar de kroeg in. We vinden er eentje met open haardvuur en naast de brouwerij waar we later nog een rondleiding krijgen. Prima geregeld dus!
De rondleiding door de Speight's brouwerij is ontzettend leuk. Het is een relatief kleine brouwerij zodat alles goed te zien is. (Het bottelen gebeurt elders). Ze gebruiken voor Dunedin nog echte biertankers. (Zie foto's). Aan het einde van de rondleiding natuurlijk bierproeven! Zelfs Ien aan de tap! Na de rondleiding hebben we nog een diner (was inclusief) en waren we nog fit genoeg om naar de camping te lopen (35 minuten).

Metty

Weer een leuk verslag Wolter,en leuk dat jullie ook nog een rondleiding in de bierbrouwerij hebben gehad.

Riek

leuk dat dat zo kon