ineke-en-wolter.reismee.nl

Van Christchurch naar Greymouth (met de trein)

Vandaag extra vroeg op want de trein vertrekt al om 8:15. Gelukkig kunnen we het belopen dus we beginnen ontspannen. De treinreis staat bekend als één van de mooiste op het gebied van toeristische treinritten. De rit voert van Christchurch (aan de oostkust) dwars door de bergen over de Arthur Pass naar Greymouth aan de westkust van het Zuidereiland. Het is inderdaad een fantastische rit. Ook omdat ik nou eens niet hoef te rijden (en dus ook niet links) geniet ik dubbel.
Het is alleen een heen-en-terug-rit dus we zien alles twee keer. Maar dat is niet erg want er valt genoeg te zien. Ik (Wolter) sta veel in de open wagon (wel winderig) want dan zie je meer. Je merkt ook meteen het effect van de bergen op het klimaat want we vertrekken in de zon en naarmate we de bergen in gaan wordt het steeds bewolkter en daalt de temperatuur. Wel blijft het gelukkig droog, zelfs aan de westkust (en dat is uitzonderlijk!)
Veel valt er niet over te vertellen want je moet het zien!

Reacties

Reacties

Marieke van der Waal

Ja nu begrijp ik waarom Wolter op 2 december nog niet kan repeteren.
Wat een heerlijk avontuur in een geweldig land. Vooral dat verhaal naar het gletsjer uitkijk punt vond ik wel aardig. Ik ken die mis-schattingen.
Geniet nog even volop.
Groetjes, Marieke

metty

Zo kon je voor de prijs,dubbel genieten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!