ineke-en-wolter.reismee.nl

Laatste dagen

's Morgens verslapen we ons want ik zette de wekker altijd (op mijn gsm) en dat ging nu dus verkeerd. Omdat we hadden afgesproken Ingeborg op haar werk af te zetten liep zij nu eens te jagen (weer eens wat anders!) Maar we waren op tijd en hebben nog even kennis gemaakt met haar baas, een aardige (grote) man. Nog een kopje koffie en de tijd van afscheid was daar.
Met z'n tweeën rijden we daarna naar Matamata voor onze laatste aktiviteit, een bezoek aan 'Hobbitstee' (oftewel 'Hobbiton' zoals het in het engels heet). We waren oorspronkelijk van plan dat aan het begin van onze reis te doen maar toen was het gesloten omdat er weer filmopnamen werden gemaakt van het boek 'De Hobbit', de voorloper van 'In de ban van de Ring'. Hobbiton is een nauwkeurig nagemaakte 'Gauw' (Shire in het engels) waar Peter Jackson opnamen heeft gemaakt voor alle scenes in Hobbitstee. Het is erg leuk om te zien hoe midden in de weilanden van de glooiende streek rond Matamata zo nauwkeurig 'Hobbitstee' is nagemaakt. Als je daar bent en om je heen kijkt dan begrijp je precies waarom hij die streek heeft uitgekozen! Als je het boek hebt gelezen dan waan je je gewoon in Hobbitstee!
We moeten een 'non disclosure agreement' tekenen waarin we plechtig beloven geen foto's op het internet te zetten zolang de film 'De Hobbit' nog niet uit is. Vandaar dat we geen foto's kunnen laten zien. (Wel als jullie naar de Nieuw Zeelandmiddag komen!)
's Middags rijden we weer terug naar Tauranga voor een laatste overnachting op een camping. Naarmate we dichter bij de kust komen verdwijnt de bewolking en staan we in volle zon aan de Grote Oceaan! We stellen vast dat het een stuk rustiger is zo met z'n tweetjes. Er is geen tentje dat moet worden opgezet dus we zijn zo klaar met installeren.
Nog eventjes een paar uur in de zon en ook nog even de 'Great Pacific' om onze kuiten laten spoelen en dan zit het er echt bijna op.
Morgenochtend de camper terugbrengen en dan worden we 's middags weggebracht naar Auckland waar onze vlucht naar Amsterdam via Sjanghai laat op de avond vertrekt.

Jolanda

Hallo Ineke & Wolter, het was leuk om jullie verhalen te lezen. Jammer dat jullie naar huis gaan! Een hele goede terugreis alvast. Groetjes Jolanda (onbekende meereiziger :-))

Borgje

Alsof het uren duurt voor mijn tentje staat...

pa en moe

goede reis en ik ben blij als jullie weer gezond thius komen...........net beppe
liefs moe

metty

Leuk dat jullie "De Hobbitstee" Toch op het laatst nog gezien hebben.Misterieus hoor,van dat tekenen om geen foto's aan derden te laten zien! Voelen jullie je even belangrijk nu,niet iedereen kan dat zeggen natuurlijk.Nu weer op weg naar ons lieve landje.Het is hier ook nog steeds 10 graden of meer.En dat voor dec. Wel krijgen we nu de komende dagen;regen! Is er haast niet geweest toen jullie er niet waren.Dus kunnen jullie niet daar blijven.Grapje hoor,vind het leuk dat jullie weer thuis komen.Er gaat niets boven je eigen landje!

Ineke

Hallo Jolanda, onbekende reizigster, leuk dat je onze reis gevolgd hebt. Heb je ook plannen om naar Nieuw Zeeland te gaan of ben je al geweest?
Ik heb heel veel reisverslagen gelezen voordat we op reis gingen.
Inmiddels zijn we al weer een maand terug. En ik zou zo weer terug willen en dan wat langer daar zijn.

Hartelijke groeten van Ineke Zigterman